Wielkopolska Liga
Kopa Sportowego
REGULAMIN GRY
HIERARCHIA KART : As-kier, 10-trefl, 10-pik, 10-kier, dama-trefl, itd.
Punktacja :
LICYTACJA |
Bez kontry |
Z kontrą |
Z rejem |
Z bokiem |
|
Zwyczajna |
Z wyjściem |
1 |
2 |
4 |
8 |
Bez wyjścia |
2 |
4 |
8 |
16 |
|
Bez bitki |
3 |
6 |
12 |
24 |
|
Cicha |
Normalna |
12 |
24 |
48 |
X |
Zolo |
Normalna |
15 |
30 |
60 |
X |
Zolo Du |
Normalna |
30 |
60 |
X |
X |
KOP |
Zolo Honorowe |
30 |
X |
X |
X |
gramy 5 rund po 32 rozdania każda
czas jednej rundy wynosi do 35 minut
czwórki eliminacyjne ustalane są w wyniku losowania
rozdajemy po jednej karcie i w przypadku odwrócenia jakiejkolwiek karty rozdajemy je powtórnie
wyjście kartą następuje wyłącznie po zakończeniu licytacji
wesele zgłaszamy w pierwszej licytacji i nie dotyczy to pytającego
„cichej” nie licytujemy przy „ Asie kier z 10 trefl, pik i kier”- na dobiciu oraz przy „Asie kier i 10 trefl”
grający cichą nie kontruje sobie
partnerem dla grającego „wesele” ogłoszone jest ten , który posiada najsilniejszego waleta
grający „wesele” tzw. ogłoszone może licytować „kontrą”
osoba , która zamierza grać „zolo” , „zolo du” , „kop” i rozpoczyna grę nie może przed wyjściem stawiać słowa „pytam” , w przeciwnym razie „zola” itp. grać nie można
KOP – zolo honorowe składa się z czterech 10
wykładane ZOLO , ZOLO DU i KOP ma pierwszeństwo bez względu na prowadzoną licytację bez kontynuowania gry. W przypadku nie zgłoszenia liczy się licytacja.
„Zolo du” licytujemy do Kontry, „Zolo” i „Cichą” licytujemy do Reja , a pozostałe do Boka
licytację ciągłą, kilkakrotną zaliczamy , gdy jest prowadzona na przemian np. „starzy” – kontra , „młodzi” – rej , itd. Kończymy ją po 4 krotnym słowie „pas”.
obowiązuje zasada „karta stół”
karty – bitka złożona - nie zaglądamy
w przypadku niesportowego zachowania zawodnika lub nie przestrzegania regulaminu sędzia udziela zawodnikowi ostrzeżenie, a za ponowne takie zachowanie nakłada karę w wysokości: – 50% zdobytych punktów w tej rundzie i odnotowuje to w karcie rundy, a dla drużyny kara w wysokości:
- 15 pkt dużych
w przypadku stawienia się niekompletnej drużyny zostaje ona z tego turnieju wykluczona. Ponowne niestawienie się na następny turniej skutkuje wykluczeniem z Ligi w danym roku
tytuł Króla Ligi zdobywa zawodnik z dorobkiem własnych punktów.
skala punktów 3 , 2, 1, 0
wygrywa zawodnik z największą ilością punktów dużych
przy równej ilości pkt. dużych o lokacie decyduje :
- wyższa suma pkt. małych
- wygrana w pierwszej rundzie dużymi i małymi punktami
- wygrana w drugiej rundzie dużymi i małymi punktami, itd.
kwestie sporne rozstrzyga sędzia zawodów